Czy kobiety w trakcie miesiączki mogą iść do dentysty?

Często podkreśla się, że miesiączka nie jest chorobą. Nie powinna być ona przyczyną rezygnacji z normalnego życia, choć zdarza się, że tak właśnie się dzieje, albowiem u niektórych kobiet może mieć ona wyjątkowo ciężki przebieg, powiązany z silnymi bólami, totalnym brakiem energii, ciągłym zmęczeniem, nudnościami, a czasem nawet i wymiotami bądź biegunką. Czy w tym niełatwym dla pań czasie można więc normalnie udać się na zaplanowaną wizytę u stomatologa, czy może lepiej ją odwołać? Co na ten temat mówią sami lekarze?

Czy w trakcie miesiączki wolno odbywać wizyty stomatologiczne?

O dziwo – zazwyczaj nie. W wielu przypadkach podczas miesiączki ta rezygnacja z odbycia wizyty stomatologicznej będzie jak najbardziej wskazana. Może nie zawsze, ale często tak. Powody szerzej opisane zostały na www.ZdrowieOnline.pl. Tutaj liczy się więc podejście indywidualne, bo jednak u każdej kobiety ta miesiączka potrafi wyglądać zupełnie inaczej. Jeżeli bowiem nie wywołuje ona żadnych większych dolegliwości, jest mało obfita i praktycznie bezbolesna, a ponadto nie wymaga stosowania żadnych tabletek przeciwbólowych czy innych farmaceutyków, pacjentka jak najbardziej może skorzystać z większości zabiegów stomatologicznych. Dentysta będzie jednak odradzać je tym kobietom w trakcie menstruacji, u których okresy są bardzo obfite i bolesne. Przyjęte na dodatek środki przeciwbólowe mogą natomiast obniżyć skuteczność znieczulenia, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do tego, że znieczulenie w ogóle nie zadziała. Z kolei obfita miesiączka będzie przeciwwskazaniem do zabiegu wyrywania zębów. Dlaczego? Ponieważ może ona znacząco podwyższyć ryzyko wystąpienia krwotoku.

Najlepiej więc umawiać się na wizyty stomatologiczne w tych dniach, w których najprawdopodobniej nie będzie się mieć miesiączki. W razie czego taką wizytę zawsze da się przecież przełożyć. Dentysta na pewno zareaguje na to normalnie, zwłaszcza jeśli poda się mu przyczynę odwołania spotkania.